Dlaczego Twoi obserwujący na Instagramie odchodzą

Dlaczego obserwujący Instagram odchodzą? Czy Instagram usuwa followersów?

Zauważyliśmy, że liczba obserwujących na Instagramie potrafi zmieniać się jak w kalejdoskopie. Jednego dnia obserwuje nas więcej osób, innego nagle ich liczba spada. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego tak się dzieje? W naszym artykule przyjrzymy się przyczynom, dla których obserwujący na IG mogą odchodzić.

Instagram regularnie czyści swoje serwery z kont, które nie wnoszą autentycznej wartości, w tym tzw. ghost followersów. To wpływa na statystyki, ale czy to jedyny powód zmian w liczbie obserwujących? Odkryjemy różne motywacje użytkowników do rezygnacji z obserwacji, od zmiany zainteresowań po kontrowersyjne metody zwiększania zaangażowania.

Dlaczego obserwujący na Instagramie odchodzą?

Instagram dynamicznie się rozwija, a to wpływa na zachowania użytkowników oraz ich postanowienia dotyczące obserwacji. Algorytmy Instagrama mają za zadanie walczyć z nieautentyczną aktywnością, co często prowadzi do usuwania sztucznych kont. Stworzone głównie do nadmuchiwania statystyk obserwujących, tzw. ghost followers rujnują reputację platformy.

11 października 2019 Instagram podjął decyzję o kolejnej czystce, która miała znaczący wpływ na liczby obserwujących wielu profili. Te działania powodują dezorientację, szczególnie wśród osób, dla których popularność na platformie wiąże się bezpośrednio z zarobkami.

Spośród innych przyczyn odchodzenia obserwujących dostrzegamy naturalne zmiany w zainteresowaniach odbiorców. W branży parentingowej dzieci odbiorców dorastają, przez co rodzicielskie profile tracą na aktualności. To naturalny ruch, na który nie mamy dużego wpływu.

Oprócz tego istnieją metody, które generują negatywną percepcję, jak metoda follow/unfollow. Jej mechanizm polega na tymczasowym obserwowaniu kont, tylko po to, aby zdobyć obserwację zwrotną, a następnie szybkie odsubskrybowanie. Taka strategia szybko psuje relacje w społeczności online.

W kontekście interakcji z naszymi publikacjami pojawia się pytanie – czy poziom zaangażowania po dodaniu postów wpływa na liczbę obserwujących?

Czy Instagram sam usuwa obserwujących?

Zjawisko znikających obserwujących wywołuje wiele pytań. Nie da się ukryć, że Instagram podejmuje działania mające na celu usprawnienie środowiska społecznościowego. Usuwanie ghost followersów jest jednym z kluczowych elementów tych działań. Te sztuczne konta, nierzadko tworzone przez boty, mają na celu sztuczne pompowanie statystyk popularności.

Rzeczywiste przypadki wpływają na dyskusję o transparentności platformy. Prym wiedzie przykład Kylie Jenner i Kim Kardashian, które utraciły miliony obserwujących w wyniku czystek przeprowadzanych przez Instagram. Obserwujemy też wpływ tych działań na mniejsze konta, które nagle tracą swoich followersów bez wyraźnego powodu.

Nasze obserwacje sugerują, że nawet konta z kilkoma tysiącami obserwujących odczuwają skutki polityki Instagrama. Platforma ta nieustannie filtruje niewiarygodne aktywności, mając na celu promocję autentycznego zaangażowania. Wartym uwagi jest fakt, że usuwanie nieautentycznych kont odbywa się automatycznie, co czasami może prowadzić do omyłkowego usunięcia prawdziwych użytkowników.

Liczba obserwujących konto na Instagramie a zasięgi

Liczba obserwujących konto na Instagramie ma duży wpływ na zasięgi. Im większa liczba followersów, tym większy potencjał dotarcia do nowych odbiorców. Algorytm Instagrama preferuje konta z większą liczbą obserwujących, co przekłada się na większy zasięg postów. Dlatego firmy i influencerzy starają się zwiększać swoją bazę followersów, aby dotrzeć do większej liczby osób.

Liczba obserwujących wpływa również na wskaźnik zaangażowania, co może zwiększyć widoczność postów w feedzie użytkowników. Dobrym sposobem na zwiększenie zasięgów jest regularne publikowanie interesującej i angażującej treści, co może przyciągnąć nowych followersów. 

8 powodów, dlaczego obserwujący Instagram odchodzą

Na Instagramie, sukces profilu zależy od wielu czynników, a utrata obserwujących może być frustrująca, szczególnie gdy konto na Instagramie stoi w miejscu mimo starań.

Istnieje wiele powodów, dla których followersi mogą decydować się na “unfollow”, a zrozumienie tych przyczyn jest kluczowe dla budowania swojej marki na Instagramie i utrzymania popularności na tej platformie mediów społecznościowych.

Poniżej przyjrzymy się 8 głównym przyczynom, przez które obserwujący mogą odchodzić. Zrozumienie tych aspektów i dostosowanie strategii na Instagramie może pomóc w utrzymaniu i rozwoju bazy obserwujących.

Słabe treści

Zauważyliśmy, jak niskiej jakości materiały szybko zniechęcają obserwujących. Gdy zdjęcia czy opisy nie przyciągają uwagi lub są po prostu nieinteresujące, obserwujący mogą czuć się zawiedzeni i rezygnować z obserwacji. Jasne, że każdy chce widzieć coś, co go zaciekawi czy zainspiruje.

Brak interakcji

Nieodpowiadanie na komentarze lub wiadomości prywatne to sygnał dla obserwujących, że ich zaangażowanie jest ignorowane. Dialog z fanami poprzez relacje czy posty buduje społeczność i jest kluczowy dla utrzymania stałej bazy obserwujących. Przykład? Konto o olbrzymiej aktywności, ale zero reakcji na komentarze traci na rzeczopłatności.

Zbyt dużo reklam

Nadmiar postów reklamowych drażni obserwatorów i sprawia, że profil traci na atrakcyjności. Obserwujący pragną unikalnych treści, a nie ciągłego strumienia promocji. To podobne do zasłony reklam na ulicy — jeśli jest ich zbyt wiele, ludzie wybierają inną drogę.

Zmiana zainteresowań

Ludzkie preferencje ewoluują; to naturalne, że pewne tematy czy style przestają przemawiać do odbiorców. Gdy nasze treści nie rozwijają się razem z zainteresowaniami obserwujących, mogą oni poszukać profili, które lepiej odpowiadają ich obecnym pasjom.

Brak regularności

Niesystematyczne publikacje są jak rzucone w przestrzeń zakłócenia. Obserwujący chcą wiedzieć, kiedy mogą spodziewać się nowego posta. Jeśli nasze działania są niespójne, to i śledzący mogą z czasem odpłynąć w poszukiwaniu bardziej przewidywalnych twórców.

Pojawienie się lepszych konkurentów

Jeśli konkurencja oferuje bardziej wciągające i atrakcyjne treści, to obserwujący mają okazję do porównania i wyboru. Słyszymy często o przypadkach, gdzie konta tracą na popularności przez wzrost konkurencji, która lepiej odpowiada na potrzeby rynku.

Brak autentyczności

Szukamy prawdziwych ludzkich historii i autentycznych wrażeń. Konta, które zbyt mocno skupiają się na kreowanym wizerunku czy perfekcji, mogą odzwierciedlać brak autentyczności, co sprawia, że obserwujący nie znajdują z nimi rezonansu.

Zbyt duży nacisk na ilość obserwujących

Strategie oparte na wzroście liczby obserwujących zamiast na jakości połączeń z nimi często prowadzą do pustych kliknięć bez zaangażowania. Nie poprawia to naszej społeczności.

Czy kupieni obserwujący na Instagramie odchodzą?

Chociaż kupieni obserwujący teoretycznie mają zostać na stałe, jakość takich obserwujących jest często wątpliwa. Instagram regularnie prowadzi czystki, usuwając tzw. ghost followersów. Są to konta, które nie wykazują żadnej aktywności lub są zautomatyzowane. Dokładnie 11 października 2019, na Instagram miało miejsce usuwanie tzw. ghost followers. Wiele, nawet popularnych profilu na Instagramie zaliczyło spadki.

Zjawisko kupowania obserwujących czasem okazuje się strategią krótkoterminową:

  • Profil wygląda na bardziej popularny
  • Nie przekłada się to na prawdziwe zaangażowanie
  • Może doprowadzić do usunięcia przez algorytm

Istnieje ryzyko, że konta dodane w ten sposób zostaną wykryte przez systemy Instagrama i usunięte, co prowadzi do spadku liczby obserwacji. Nasze działania powinny być zawsze zgodne z wytycznymi platformy, aby unikać negatywnych konsekwencji wynikających z naruszenia regulaminu.

Realnie oceniając, kupieni obserwujący nie wniosą wartości do naszej społeczności Instagrama, nie przyczynią się do dywersyfikacji treści, ani nie zapewnią interakcji, które są kluczowe dla organicznego wzrostu profilu.

Co kiedy liczba followersów na Instagramie stoi w miejscu?

Kiedy liczba followersów na Instagramie stoi w miejscu, konieczne jest znalezienie przyczyny tego problemu, który może wynikać z różnych czynników. Aby to zrobić, warto przeprowadzić audyt naszego profilu i działalności na tej platformie. Audyt pomoże nam zrozumieć, co robimy dobrze, a co moglibyśmy poprawić. Może również ukazać, czy są obszary, na które zaniedbaliśmy zwrócić uwagę.

Chociaż jest to proces, który możemy podjąć samodzielnie, pomoc specjalisty może okazać się nieoceniona. Specjaliści z zakresu social media mają doświadczenie w optymalizacji profili na Instagramie i mogą nam doradzić, jakie działania przyniosą najlepsze rezultaty.

Warto jednak pamiętać, że na początku naszej aktywności na Instagramie wzrost liczby followersów jest zazwyczaj największy. Z czasem tempo tego wzrostu może się zmniejszyć, dlatego potrzebna jest cierpliwość i uporczywość w dążeniu do kolejnych sukcesów. 

Oceń post